Наръчник
Настоящият Наръчник за одит на придобиване на Сертификат „Компания – приятел на детето“ е насочен към компаниите и консултантите, работещи по сертифицирането. Наръчникът има за цел да създаде уеднаквена предствата и разбиране за стандартите и подходът на оценяване, така че правата на децата да бъдат гарантирани от страна на компаниите. Това е основният документ, по който компаниите и консултатите по сертифицираноето ще работят, така че да се направи най-правилната оценка за компанията, но и да се дадат областите в които е необходимо да се фокусира компанията, така че да интегрира в максимална степен правата на децата в своята работа.
Подходът за сертифициране е преди всичко да се окаже помощ и подкрепа за компанията, така че да бъдат представени в максимална степен усилията, които се полагат за правата на децата. В този смисъл сертификационния процес е по-скоро консултиране и подкрепа отколкото одит, защото е важно не толкова придобиването или непридобиването на Сертификата „Компания – приятел на детето“, колкото да има реална помощ за компанията и за влиянието на нейния бизнес върху децата на България.
Първа глава
съдържа речник на използваните термини и връзката на Сертификата с основните принципи на Конвнецията на правата на детето и връзката им с бизнеса и компаниите. Представени са начините по които стопанските дейности могат да се извършват по начин, който е съобразен с децата, а компаниите могат да включат в своите корпоративни стратегии специфични цели, които гарантират детските права.
Втора глава
изяснява стъпките, които компаниите могат да предприемат, за да зачитат и подкрепят правата на децата и да градят съобразено със семейството работно място. В тази част са представени в детайли трите сертификационни области по които ще се извършва сертифицирането на компаниите: 1) Създаване на съобразено със семейството работно място; 2) Премахване на детския труд; 3) Зачитане на правата на младите работници.
Трета глава
разглежда въздействието на предлаганите от компаниите продукти и услуги и тяхното влияние върху децата. Тук са описани двете сертификационни области през които преминават компаниите, а те са: 1) Безопасни продукти и услуги; 2) Отговорен маркетинг и реклама
Четвърта глава
е с три сертификационни области и касае влиянието на компанията в общността и околната среда. Тук се разглеждат в подробности четири сертификационни области: 1) Подобряване на околната среда за децата; 2) Помощи за деца, засегнати от извънредни обстоятелства; 3) Инвестиции в общностни програми за деца.
Пета глава
описва процедурата и критериите за одит за сертификация, както и има приложения необходими за извършване на одита