Стани приятел на детето
Етапи на оценяване
Процедура по сертифициране
Етапи на сертифициране за придобиване на Сертификат „Компания – приятел на детето“
- Етап 1: Договаряне и сключване на договор за сертификация. Определяне на консултант по сертифицирането.
- Етап 2: Самооценка на компанията по „Въпросника за съответствие” за получаване на сертификата. Срок – до 2 седмици.
- Етап 3: Одит и преглед на дейността по въпросника от страна на консултант съвместно със служител/и на компанията. Срок – до 2 седмици.
- Етап 4: Изготвяне на доклад с оценка и препоръки за присъждане на сертификат от страна на консултанта. Срок – до 2 седмици.
- Етап 5: Финално решение от страна на Независима комисия по сертификация към Национална мрежа за децата и придобиване на сертификат „Компания-приятел на детето“.
- Етап 6: Изпълнение на препоръките и мониторинг на дейността от страна на компанията. Реализиране на съвместни дейности.
- Етап 7: Договаряне за продължаване на срока на сертификата.
Наръчник за одит
Настоящият Наръчник за одит на придобиване на Сертификат „Компания – приятел на детето“ е насочен към компаниите и консултантите, работещи по сертифицирането. Наръчникът има за цел да създаде уеднаквена предствата и разбиране за стандартите и подходът на оценяване, така че правата на децата да бъдат гарантирани от страна на компаниите. Това е основният документ, по който компаниите и консултатите по сертифицираноето ще работят, така че да се направи най-правилната оценка за компанията, но и да се дадат областите в които е необходимо да се фокусира компанията, така че да интегрира в максимална степен правата на децата в своята работа.
Подходът за сертифициране е преди всичко да се окаже помощ и подкрепа за компанията, така че да бъдат представени в максимална степен усилията, които се полагат за правата на децата. В този смисъл сертификационния процес е по-скоро консултиране и подкрепа отколкото одит, защото е важно не толкова придобиването или непридобиването на Сертификата „Компания – приятел на детето“, колкото да има реална помощ за компанията и за влиянието на нейния бизнес върху децата на България.