Да говориш, да действаш, да растеш: моето пътешествие от Мегафон до Lidl

Да говориш, да действаш, да растеш: моето пътешествие от Мегафон до Lidl

Здравейте, казвам се Михаела Колева и съм на 16 г. от гр. Ямбол. Моите интереси са насочени към детското и младежко участие в България, здравеопазването и образованието при подрастващите, подобряването на условията на живот на семейства в риск, както и добрият старт в професионалната кариера на младите хора в страната – доверено сътрудничество, равнопоставеност, възможност за израстване и разгръщане на потенциала на работното място.

През есента на 2023 г. излязох от зоната си на комфорт и се впуснах в ново предизвикателство за мен, а именно да се включа в младежката програма ,,Мегафон“ към Национална мрежа за децата. В рамките на програмата се научих как да се застъпвам по теми и въпроси, които са от ключово значение за младите хора на местно, национално и международно ниво, как да говоря уверено пред политици и експерти на различни събития, свързани с теми като психично здраве, здравеопазване, правосъдие и много други, както и да търся решения и да се застъпвам за каузи с истински смисъл. ,,Мегафон“ ми даде една стабилна основа за моето развитие, показвайки ми че не само бъдещето, но и настоящето зависи от нас, младите. Огромни благодарности за търпението, вдъхновението и подкрепата към Георги Богданов – изпълнителен директор на Национална мрежа за децата, Кристина Ненова – координатор „Детско и младежко участие“ и прекрасният секретариат на Мрежата. Точно вие ми показахте как да работя отговорно, дисциплинирано и с усет към малките детайли, за да има максимален успех нашата работа. Показахте ми, че програма „Мегафон“ трябва да продължи да се развива, за да има повече млади хора, които да са активни граждани и да се борят за каузи с истинско значение. А вие сте най-добрите професионалисти, от които можем да се учим ние.

Именно този чудесен опит ме подготви за следващата стъпка от моето развитие – участието ми в практикантската програма на Lidl през лятото на тази година. В рамките на стажа ми не просто навлязох в корпоративния свят – аз участвах реално. Бях част от екип, който вярва в ангажираността, отговорността и личния принос. Имах възможността да работя в международна компания, която има принос за развитието на талантите у децата в България и не само, грижи се с внимание за своите служители. Успях да се докосна до целия процес от получаването на стоката до перфектно подредения магазин за клиентите.

Програма ,,Мегафон‘‘ ме научи как да общувам ефективно, как да работя в екип, как да се справям в стресови ситуации и да запазвам самообладание, когато нещата не вървят по план. Прилагайки тези умения на практика, аз се справях хладнокръвно в много динамични ситуации – когато клиент не може да намери даден продукт и повишава тон или пък когато възрастна жена има нужда от помощ, а в това време мой колега ме извика, за да му помогна. Клиентка искаше да използва приложението Lidl Plus, за да получи отстъпка, но то не работеше. Тя се ядоса и започна да ми се кара, мислейки, че проблемът е в нашата система. Докато тя говореше, аз запазих спокойствие и не се поддадох на напрежението. След като се поуспокои, с търпелив тон и обясних, че приложението изисква интернет връзка, за да функционира и че вероятно проблемът е в това. Тя се съгласи, че може би това е причината. С моя помощ и на мой колега тя бързо успя да се справи със ситуацията. Това ме научи, че с правилния подход можеш да разрешиш всеки конфликт и да превърнеш негативния опит в положително взаимодействие.

Екипът на филиал 214 – гр. Ямбол ме научи на ценни уроци, показа ми пътя към успеха и че човек трябва да влага желание и амбиция във всичко, което прави. Специални благодарности към Живко Проданов – мениджър филиал. Той беше не само лидер, но и ментор – човек, който умееше да слуша, насърчава, предизвиква и сплотява. В разговорите ни не просто разбрах ,,как‘‘ да направя нещо, а и ,,защо‘‘ то е важно за екипа, за компанията и за мен като млад професионалист. Благодарна съм на невероятния екип, с който работих през тези два месеца, че ме приеха и бяха част от това мое приключение в света на Lidl.

Опитът в ,,Мегафон‘‘ и Lidl ми показа, че добрият лидер не е просто човек на върха, а човек, който знае как да вдъхнови, да напътства и създава среда, в която всеки може да даде най-доброто от себе си.

Щастлива съм, че Национална мрежа за децата и Lidl си партнират и мислят за настоящето и бъдещето на децата и техните семейства в България, дават ценен опит и професионални умения на младежите и имат желанието за открит диалог с нас, в който да обсъдим различни подобрения в някои аспекти от нашия живот.

Благодарна съм на всички, които инвестират в младите – с време, внимание и грижа. А аз? Продължавам да уча, да действам и да се включвам там, където има смисъл. Направи го и ти.

Лидл България е дългогодишен партньор на Национална мрежа за децата, подкрепяйки ключови инициативи в областта на детското и младежко участие. Компанията е генерален спонсор на VOICE IT – най-големия младежки форум в България, и през последните две години активно подпомага реализирането на платформата, която дава възможност на младите хора да участват пряко в дебатите и решенията, засягащи техните права и интереси. Това партньорство демонстрира ангажираността на Лидл България към социалната отговорност, инвестицията в образованието на младите и развитието на активни граждани.

От 2010 г. Национална мрежа за децата развива Младежка мрежа “Мегафон” – програма за неформално гражданско образование на НМД. Над 400 деца и младежи са преминали през двугодишната програма, участвайки в лагери и инициативи, където учат за своите права и как да се застъпват на местно, национално и международно ниво.

Заедно – деца, младежи и възрастни – вярваме, че детското участие е ключ към по-добро общество. Когато децата имат право на мнение и участват в решенията, които ги засягат, те развиват умения, изграждат доверие и стават активни граждани.