Lidl получи престижно отличие за опазването на климата

Lidl получи престижно отличие за опазването на климата

Лидл България спечели награда в най-оспорваната категория „Действия, свързани с промените в климата“ за своята климатична стратегия в конкурса на PwC България ESG Awards 2024. Отличието беше присъдено за проектите и постиженията на компанията, насочени към предотвратяване и смекчаване на съществените отрицателни въздействия по отношение на климатичните промени и глобалното затопляне.

„От устойчивото строителство на нашите обекти, през оптимизирането на логистичните ни процеси и внимателния подбор на суровини и продукти до разработването на максимално рециклируеми опаковки и цялостната ни стратегия за пластмасата – в Лидл България непрекъснато се стремим да бъдем част от решението. Нашата климатична стратегия не е просто документ – тя е нашият ангажимент към планетата и бъдещите поколения. Радвам се, че усилията ни не остават незабелязани и сме толкова високо оценени в престижния конкурс на PwC България“, сподели по време на церемонията Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Lidl допринася за постигането на целите, заложени в Парижкото споразумение за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C, със своите активни действия в областта на климата. Още през 2022 г. компанията си постави амбициозни научно обосновани цели в синхрон с методологията на Science Based Targets Initiatives, а тази година обяви и нови цели за постигане на Нулеви нетни емисии до 2050 г. във всички бизнес звена и вериги за доставки.

Към днешна дата Lidl вече е спестила 52% от оперативните си емисии на парникови газове (Oбхват 1 и 2)[1]  на глобално ниво. За това в голяма степен допринася използването на възобновяеми енергийни източници. От 1 март 2022 г. компанията използва 100% зелена електроенергия[2]  във всичките си магазини, логистични центрове и офис сгради по света. В същото време компанията изгражда активно и собствени източници за възобновяема енергия. Конкретно в България Lidl е монтирала до момента фотоволтаични системи на 50 от своите магазини, както и на двата си логистични склада. Същевременно компанията работи активно и за повишаване на енергийната си ефективност чрез модернизиране на оборудването и внедряване на съвременни интелигентни системи за мониторинг и управление на енергията.

Lidl също така непрекъснато разширява растителния си асортимент, а през март тази година трайно намали цените на веган и вегетарианските си продукти под собствената марка Vemondo. Така цената им стана идентична с цената на техните конвенционални алтернативи от животински произход като част от ангажимента на смарт ритейлъра в подкрепа на осъзнатото хранене и опазването на климата. В допълнение Лидл България провежда дългосрочна социално отговорна информационна кампания под надслов #ХраненеСмисъл с цел да провокира широк обществен разговор за осъзнатото хранене и за това как да се храним пълноценно и здравословно с мисъл за планетата ни – за климата, биоразнообразието и ресурсите.

За конкурса

Конкурсът за отличията ESG Awards 2024 се организира от PwC в партньорство със Софийския университет и Зеления център за устойчиви финанси и енергетика. Наградите се присъждат на организации, които прилагат ефективна ESG стратегия, предлагат иновативни продукти и услуги с положително въздействие върху околната среда и провеждат успешни информационни и промоционални кампании в областта на устойчивото развитие. Тази година в надпреварата за наградите се включиха 49 компании от 14 сектора със 70 кандидатури.  

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 132 магазина в 58 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.


[1] Постигнати цели към финансовата 2023 година спрямо финансовата 2019 година

[2] С изключение на договорите за доставка, които не могат да бъдат повлияни от Lidl, например за индивидуални имоти под наем с ангажименти за доставка на електроенергия