За участие могат да кандидатстват както организаци, така и младежи под 18-годишна възраст, журналисти и регионални медии
Започва шестото издание на най-голямата социално отговорна програма на Лидл България – „Ти и Lidl за нашето утре“. От днес до 18 октомври клиентите на Lidl ще допринасят за събиране на фонда, като компанията ще отделя за всеки касов бон в този период по 5 ст. Събраната сума ще бъде дарена за социалнозначими проекти. Кандидатите за финансиране по програмата могат да изпращат своите проекти до 28 октомври включително.
Тази година инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“ e с нови парамерти, въведени след мащабно проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации. Проведено е и допитване до институции и медии за актуалните национални приоритети. Взимайки предвид резултатите, обновената програма добавя допълнителни тематични области, фокусирани към актуалните предизвикателства пред обществото, и разширява достъпа до програмата за младежи под 18-годишна възраст, журналисти и регионални медии.
В това издание ще бъдат приемани проекти в пет области:
#BeGreen ще окаже подкрепа на идеи, свързани с опазването на околната среда;
#BeLocal е с фокус насърчаване на културата и опазване на историческото наследство;
#BeActive адресира инициативи, свързани с активния начин на живот;
#BeFair е насочена към проекти за социална справедливост и равенство;
#BeVocal ще подкрепи медийни и журналистически проекти;
Ще бъде даден и специален грант под патронажа на проф. д-р Диана Ковачева, омбудсман на Република България. Той ще бъде част от категорията #BeFair и ще е насочен към подкрепа на децата със специални образователни нужди.
Всички кандидатури ще бъдат приемaни чрез онлайн формуляр в платформата на инициативата, в раздел „Кандидатствай„. Максималният размер на финансиране ще бъде както следва:
граждански организации – до 15 000 лв.
младежки групи – до 5 000 лв.
регионални медии – до 7 000 лв.
журналисти – до 3 000 лв.
Всички финансирани проекти следва да бъдат осъществени в рамките на до 12 месеца. Всеки получен проект ще премине през три етапа на оценяване, а през януари 2024 г. одобрените проекти ще бъдат оповестени.
Инициативата се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум. От тази година към програмата се присъединява и Асоциацията на европейските журналисти – България, които консултират категорията #BeVocal.
Ако имате въпроси, свързани с кандидатстването в трансформираното издание, или просто искате да чуете кои са успешните практики при подготовката на предложения, регистрирайте се за онлайн информационната среща, която Lidl организират в платформата tilidl.bg.
Срещата ще се състои на 16 октомври 2023 г., в 16:00 часа и е подходяща както за опитни кандидати, така и за нови участници в инициативата.
Гост-лектор ще бъде Илияна Николова от Фондация „Работилница за граждански инициативи“, която ще разясни новите условия, правилата и ще даде насоки за успешна кандидатура. Ще получите безценна информация за ключови процеси и крайни срокове, което ще ви гарантира, че сте добре подготвени да подадете за оценяване проектни си предложения. Ще може да получите и индивидуален съвет и отговори на конкретни ваши запитвания, като изпратите въпросите си предварително през формата за контакт тук.