Мисията на А1 България е да подкрепя дигитализацията и да помага на своите клиенти и на обществото да се възползват от възможностите, които новите технологии предоставят. Тази мисия се изразява в много и различни продукти и услуги, които помагат на клиентите и техните деца да бъдат свързани, да учат, да работят и да се забавляват от всяко място и по всяко време. В допълнение, обаче, компанията работи и по социални проекти, чрез които да насърчава и развива дигиталните умения на деца и възрастни. Програмата „Интернет за всички“, например, вече няколко години помага на ученици от различни възрастови групи да се запознаят с новите технологии и да ги използват безопасно и отговорно по-най-добрия начин. Тя е и една от причините А1 да получи сертификатът „Компания – приятел на детето“ по-рано тази година.
Тази есен A1 продължава своята мисия, като стартира конкурса „Дигитално училище на България“, който търси да отличи най-добрите практики, въведени от българските училища при дистанционното обучение в България. Това са учебните заведения, които подпомагат усвояването на знания посредством технологии и иновации. Целта на компанията е да отличи най-изявените от тях, които трансформираха дистанционното обучение във възможност и катализатор за дигитализация на образователната система у нас. Инициативата се организира от А1 съвместно с фондация „Заедно в час“ и с подкрепата на Министерството на образованието и науката и регионалните управления на образованието.
„Преподавателите за кратко време преминаха към дистанционно обучение и вложиха изключително много енергия, за да не прекъсва учебният процес. Ние от А1 оценяваме това и искаме да отличим най-вдъхновяващите, иновативни и практични дигитални решения в българското образование чрез конкурса за дигитални отличници.“ С тези думи се обърна към потенциалните участници Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1 България.
Категориите, в които се търсят дигиталните отличници, са три:
- „Дигитален урок“, в която ще бъдат отличени алтернативните методи на обучение и нестандартните подходи при усвояване на материала – какво са научили учениците, как и защо е било полезно за тях.
- „Дигитален проект“, в която фокусът е върху дългосрочно реализиран проект за дигитално образование, включително примери за успешно дистанционното обучение.
- „Дигитална организация на преподаването“, в която учители са реорганизирали работата си така, че да включва повече елементи на дигитализация.
Желаещите да участват могат да подадат своите кандидатури на www.a1.bg/digital-schools, до 30.11.2021 г. От старта на инициативата досега са се включили десетки училища с проекти във всички категории. Сред предложенията са: конферентен урок по изобразително изкуство, съвместна презентация на петокласници в платформата Classroom за часа по „Човек и природа“, създаване на онлайн помагало по нелеката дисциплина „Процеси и машини в шевната промишленост“ и много други.
От всички кандидатствали А1 ще излъчи по двама победители във всяка категория – едно училище от голям град и училище от малко населено място. Предвижда се и връчване на специално отличие за „Иновативна идея“, която дори и нереализирана, има потенциал да стане част от обучението. Наградите, предоставени от А1, са интерактивни дъски, които да превърнат процеса на преподаване в мултимедийно изживяване. По този начин спечелилите училища си гарантират, че технологиите ще останат в класната стая и след края на онлайн обучението, за да направят учебния час много по-жив.
Проектите ще бъдат оценявани от експертно жури от доказани специалисти в областта на образованието и дигиталните технологии: д-р Нели Колева, ръководител на екип „Стратегически партньорства“ във фондация „Заедно в час“, Ева Майдел, инициатор и член на сдружение „Образование България 2030“ и координатор на Мрежата на младите евродепутати от Европейската народна партия (ЕНП), д-р Ваня Кастрева, началник на РУО София-град, проф. д-р Галин Цоков, преподавател по управление на образованието в ПУ „Паисий Хилендарски“ и Димитър Абрашев, водещ на телевизионното предаване „Директно“ по Bulgaria ON AIR.