Корпоративна ангажираност за бъдещето на децата

Корпоративна ангажираност за бъдещето на децата

В началото на юни Лидл България получи сертификата „Компания – приятел на детето“ на Национална мрежа за децата и всъщност е първата търговска верига с подобно признание. Компанията бе отличена за своята ангажираност и грижа към децата – от продуктите, които предлага, до инициативите и работодателските практики, насочени в подкрепа на родителството, които следва.

Една от инициативите, пряко свързана с реализацията на проекти, насочени към деца, е най-голямата социално отговорна инициатива на компанията – „Ти и Лидл за по-добър живот“. Благодарение на нея, социално ангажирани проекти на граждански инициативи намират своето финансиране и успяват да бъдат реализирани.

Програмата „Ти и Lidl за по-добър живот“ има за цел да осигури в различни региони на страната по-качествен и пълноценен начин на живот, като от трите си издания до момента (2017-2019), са финансирани 73 проекта с фонд от 545 172 лв., от които се възползват над 250 000 души.

Сред успешно реализираните проекти, насочени пряко в подкрепа на децата, е проектът „Мултисензорна образователна градина“, който през 2019 г. намира своето приложение, благодарение на родителското настоятелство и екипа на Детска градина 59 „Елхица“ в София. Идеята зад проекта е да бъде преобразен дворът на детската градина в специално образователно пространство, където децата да могат да развиват хармонично своите сетива.  С много желание, труд и себераздаване родителите и екипът на детската градина създават игрална площадка, която превръща заниманията на децата в истинско приключение. Изградени са работилничка, готварски кът, водни инсталации, биоградинка и още куп други образователни и умствено ангажиращи средства, които запознават най-малките представители с интересните житейски уроци.

Друг проект, в който децата се забавляват и в същото време създават ярко значимо творчество, е „Първо българско царство: Хан Тервел“. Историческа анимация, подходяща за малки и големи – това е идеята, която стои зад реализирането на този проект. Преподаватели и деца от Центъра за демократично учене в София впрягат търпение и сили и създават прекрасната образователна анимация, която проследява историята и живота на Хан Тервел. С този проект децата получават възможността сами да участва в създаването на филма, като техните идеи и реализации придават приключенски дух на цялата анимация. Малкият филмов екип, на възраст между 6-13 г., създава разнообразни задачи – писане на сценарий, изработка на декори, работа с камерата, монтаж на компютър, както и всякакви допълнителни подпомагащи функции, които позволяват на историята за Хан Тервел да „оживее“ по един детски начин.

Не на последно място се нарежда проектът, който намира своята успешна реализация благодарение на програмата „Ти и Lidl за по-добър живот“ – „Приятели на морето“, създаден от Морски клуб – Варна.  От клуба познават отлично морския свят и проблемите с неговото опазване, затова искат да запалят децата сами да станат посланици на идеята за чисто море. За да заинтригуват участниците на 12-17-годишна възраст, от клуба прилагат атрактивен подход, с който успяват не само да повишат информираността на младежите за флората и фауната в Черно море, но и да възпитат и стимулират у тях активна позиция към опазването им. Всички те първо преминават две теоретични обучения – за запознаване с обитателите и за антропогенното замърсяване на Черно море. След което следва практическо обучение по гмуркане, подводно фото-заснемане и начално водолазно обучение, където справилите се младежи завоюват правото на напълно валиден международен сертификат за водолазна правоспособност, първо ниво.

Тези три проекта, както и още 70 други, биват успешно реализирани благодарение на най-голямата социално-отговорна инициатива на Лидл България, „Ти и Lidl за по-добър живот“ в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.